תארו לעצמכם שאתם צריכים לעמוד באומץ רב מול צבא גדול ולהגן על הבית שלכם ועל השכנים שלכם, רק בעזרת מילים. זה בדיוק מה שעושה אישה חכמה אחת, שפונה למפקד הצבא ומסבירה לו מדוע אסור לו לפגוע בעיר שלה.
היא מדברת בשם כל תושבי העיר ואומרת אָנֹכִי שְׁלֻמֵי אֱמוּנֵי יִשְׂרָאֵל. היא מסבירה שהאנשים בעיר הם שוחרי שלום. הם גם נאמנים למלך ומעולם לא מרדו בו, וגם מאמינים ב-ה'. לכן, אין שום סיבה להרוס את העיר. האישה ממשיכה ושואלת איך אפשר לפגוע בעִיר וְאֵם. בתנ"ך, עיר גדולה וחשובה נקראת אם, ממש כמו אימא, כי היא דואגת לכל הכפרים הקטנים שסביבה שנקראים בנות. היא מתפלאת איך צבא ניגש לתקוף עיר כל כך מרכזית בלי לנסות קודם לדבר ולבקש שלום.
בסוף דבריה היא מזהירה ושואלת לָמָּה תְבַלַּע, כלומר מדוע שתשחית ותקלקל את נַחֲלַת ה'. העיר והאנשים שחיים בה הם הנחלה שהעניק ה' לעמו, ופגיעה בהם היא פגיעה חסרת הצדקה בדבר ששייך ל-ה' עצמו.