יצא לכם פעם להרגיש שאתם פשוט חייבים לתקן משהו שקרה מזמן, כדי לעשות את הדבר הנכון? שנים רבות אחרי ששאול המלך ויהונתן בנו נפלו בקרב, דוד המלך מחליט לסגור מעגל ולחלוק להם את הכבוד האחרון שמגיע להם. מה גרם לו לפעול דווקא עכשיו? דוד שמע על אישה אמיצה בשם רצפה בת איה, ששמרה במסירות על בני משפחת שאול כדי שחיות לא יפגעו בהם. המעשה הטוב שלה עורר גם את דוד לעשות חסד. בנוסף, ה׳ גילה לדוד שהרעב שהיה בארץ קרה, בין היתר, בגלל ששאול המלך מעולם לא קיבל הספד מכובד כפי שמגיע למלך ישראל.
לכן, דוד פונה אל בעלי יבש גלעד, כלומר אל המנהיגים והאנשים החשובים של העיר. למה דווקא אליהם? כי מיד אחרי המלחמה ההיא, הפלשתים לקחו את שאול ויהונתן ותלו אותם מרחוב בית שאן, כלומר ברחוב שפונה אל חומת העיר, כדי לבייש אותם לעיני כולם. אנשי יבש גלעד, שרצו להחזיר לשאול טובה על כך שהציל אותם בעבר, התגנבו, לקחו אותם משם וקברו אותם בסוד בעיר שלהם. אבל בגלל שהקבורה ההיא נעשתה בהחבא ובמהירות, דוד לוקח עכשיו את העצמות שלהם כדי לקבור אותם מחדש, והפעם בכבוד גדול, מתוך אהבה והערכה, בתוך קבר האבות של משפחת שאול.