קרה לכם פעם שמישהו פגע בכם, והרגשתם שאתם חייבים לעשות משהו כדי שזה לא יקרה שוב לעולם? הגבעונים עומדים מול דוד המלך ומבקשים צדק על מה שעשה להם שאול המלך בעבר. הם מסבירים ששאול פגע בהם בשתי דרכים. קודם כל, הם אומרים על שאול אֲשֶׁר כִּלָּנוּ, כלומר שהוא פגע בהם וגירש אותם מהארץ. בגלל ששאול כבר לא בחיים, הם מבקשים עכשיו לעשות צדק מול המשפחה שלו.
אבל זה לא הכל. הדבר השני והחמור יותר היה התוכנית של שאול. הגבעונים אומרים וַאֲשֶׁר דִּמָּה־לָנוּ. המילה דִּמָּה פירושה חשב ותכנן מזימה. שאול תכנן משהו קשה מאוד: לגרום לכך שהם ייעלמו לגמרי, כמו שאומרת המילה נִשְׁמַדְנוּ. הוא רצה לעקור אותם מֵהִתְיַצֵּב בְּכָל־גְּבֻל יִשְׂרָאֵל, כלומר שלא יוכלו לחיות בשום מקום בארץ, והם נאלצו לברוח כדי להציל את חייהם.
למה הם דורשים עונש עכשיו? לא רק בגלל מה שקרה פעם, אלא בשביל העתיד שלהם. הגבעונים מסבירים שאם לא ייעשה צדק ברור מול כולם, אנשים יחשבו שמותר להמשיך לפגוע בהם ולא יתנו להם לחזור לבתים שלהם. הם דורשים שהצדק ייעשה כדי שאחרים יראו ויבינו שאסור להציק להם, וכך הם יוכלו סוף סוף לחיות בביטחון ובשקט בארץ.