חשבתם פעם איך מלך יכול לעזור לאדם אחר להרגיש באמת מכובד וחשוב? דוד המלך מחליט לדאוג מכל הלב למפיבושת, הנכד של שאול המלך. דוד פונה לציבא, שנקרא כאן נַעַר. למה דווקא נער? כי הכוונה היא למשרת, ובדרך כלל אנשים צעירים הם אלו שמשרתים את המבוגרים מהם. דוד אומר לציבא שהוא מעביר את כל השדות והאדמות של שאול לְבֶן אֲדֹנֶיךָ, והכוונה היא כמובן למפיבושת.
כשהמלך מכריז נָתַתִּי לְבֶן אֲדֹנֶיךָ, אפשר לשאול: איך מלך יכול פשוט להעביר אדמה מאדם לאדם? התשובה היא שלמלך יש סמכות מיוחדת לפי חוקי המלוכה, שמרשה לו לקחת שדות ולהעניק אותם למי שהוא בוחר. ההסדר שנקבע הוא שציבא, הבנים שלו והעבדים שלו הם אלו שיעבדו את האדמה ויאכלו מהתבואה שלה. אבל רגע, מפיבושת הרי אוכל בכל יום על שולחנו של המלך דוד והוא בכלל לא צריך את האוכל מהשדה בשביל עצמו! אז למה הוא קיבל את האדמה? דוד עשה זאת כדי לתת לו כבוד, יקר ושמחה. כשיש למפיבושת רכוש ונחלה משלו, הוא יכול לפרנס את המשרתים שלו בעצמו, וכך הוא מרגיש אדם עצמאי, חשוב ומכובד מאוד.