תחשבו על רגע שבו השקעתם המון מאמץ, אולי אפילו עבדתם בשמש החמה, כדי לגדל משהו או להכין אוכל טעים. האם הייתם נותנים את החלק הראשון והכי משובח ממה שהכנתם למישהו אחר?
בתחילת ימי הבית השני, עם ישראל מקבל על עצמו החלטה מיוחדת לעשות בדיוק את זה. הם מבטיחים לדאוג למנהיגים הרוחניים שלהם, הכהנים והלויים, כדי שיוכלו להמשיך בעבודת הקודש ללא דאגות. העם מתחייב להביא לכהנים מתנות מיוחדות: את רֵאשִׁית עֲרִיסֹתֵינוּ, שזו מצוות הפרשת חלה מהבצק מיד כשמכינים אותו, וגם וּתְרוּמֹתֵינוּ שהיא תרומה של תבואה. הם לא מסתפקים בזה, אלא מביאים מתוך נדיבות גם מתוך פְּרִי כׇל עֵץ, ובמיוחד תִּירוֹשׁ שהוא יין, וְיִצְהָר שהוא שמן זית טרי. את כל המתנות הטובות האלה הם מביאים אֶל לִשְׁכוֹת בית ה', לאותם חדרים שבהם הכהנים נמצאים, כדי שיוכלו לחלק את האוכל ביניהם.
לאחר מכן, העם דואג גם ללויים ומבטיח לתת להם וּמַעְשַׂר אַדְמָתֵנוּ, שזהו המעשר הראשון מכל מה שגדל באדמה. כשהכתוב קורא ללויים הַמְעַשְּׂרִים, הכוונה היא שהם אלה שמקבלים ולוקחים את המעשרות. הלויים היו אוספים את חלקם בְּכֹל עָרֵי עֲבֹדָתֵנוּ, כלומר בכל מקום שבו עם ישראל עבד את השדות שלו. יש כאן משהו יפה מאוד: למרות שעם ישראל הוא זה שעמל, חרש וקצר, הוא מוסר באהבה ובנאמנות את המעשר ללויים, שלא עבדו את האדמה.