יצא לכם פעם שמישהו סיפר לכם משהו חשוב, אבל הוא השתמש ברמזים ולא הייתם בטוחים שהבנתם אותו נכון? אצל משה רבנו זה לא קרה מעולם. ה' מסביר לאהרן ומרים שהנבואה של משה שונה משל כל שאר הנביאים בעולם. ה' מדבר איתו פֶּה אֶל פֶּה, כלומר בצורה הכי ישירה וגלויה שיש. משה מקבל את דברי ה' כשהוא ער לגמרי, ולא מתוך חלום או בעזרת מלאך. ה' מעביר לו את הדברים במַרְאֶה, ממש מראה לו אותם בצורה ברורה לחלוטין, וְלֹא בְחִידֹת ומשלים שצריך לנסות לפתור כדי להבין את המסר האמיתי.
משה גם זכה לפרס מיוחד. בגלל שפעם, כשהוא עמד מול הסנה הבוער, הוא היה עניו וירא להסתכל, עכשיו נאמר עליו וּתְמֻנַת ה' יַבִּיט. מכיוון שלבורא אין גוף, הכוונה היא שמשה זוכה לראות אור מיוחד וקדוש ולהבין את ההנהגה של ה' בצורה הכי עמוקה שאפשר.
אחרי שה' מתאר את המעלה העצומה של משה, מגיעה תוכחה קשה. ה' שואל את אהרן ומרים וּמַדּוּעַ לֹא יְרֵאתֶם לְדַבֵּר בְּעַבְדִּי בְמֹשֶׁה. ה' מסביר להם שהם היו צריכים לנהוג בענווה ולהבין שהם לא באותה מדרגה כמוהו, ולכן אסור היה להם להעביר עליו ביקורת. משה הוא העבד של ה', ומי שפוגע בעבד של המלך פוגע במלך עצמו. ה' בעצם אומר להם דבר פשוט: אם אני בוחר להיות קרוב אל משה כל הזמן ולדבר איתו באופן קבוע, זה סימן ברור שהמעשים שלו טהורים, נכונים ורצויים.