קרה לכם פעם שמישהו כעס עליכם, אבל בכלל לא הבנתם מה עשיתם לא בסדר? ה' מלמד אותנו כאן כלל חשוב מאוד. לפני שהוא מעניש את אהרן ומרים על הדברים שאמרו על משה, הוא קודם כל מסביר להם בבירור במה הם טעו. רק אחרי שהם מבינים את חומרת המעשה שלהם, ה' כועס. לאחר מכן מופיעה המילה וַיֵּלַךְ, והכוונה היא שענן השכינה של ה' הסתלק ועזב אותם מתוך כעס. בנוסף, המילה בָּם מלמדת אותנו שה' כעס על שניהם, גם על אהרן וגם על מרים. אבל האם שניהם נענשו באותה צורה? התשובה היא לא. מכיוון שאהרן רק נגרר אחרי אחותו והחלק שלו בטעות היה קטן יותר, הוא ספג רק נזיפה מה', ואילו מרים היא זו שנענשה.
במדבר, פרק י״ב, פסוק ט׳
פרשת בהעלותך
וַיִּֽחַר־אַ֧ף יְהֹוָ֛ה בָּ֖ם וַיֵּלַֽךְ׃
שיתוף הפסוק
רוצים להנציח נופל?
הקדש פסוק זה לחלל צה״לנעזרתם בפירוש שלנו ומצאתם בו ערך?
עזרו לנו להגדיל תורה ולהאדירה. תחזוקת האתר והשבחת התוכן כרוכות בהוצאות מרובות. תרומה קטנה שלכם תסייע לנו להחזיק את הפלטפורמה ותהפוך אתכם לשותפים מלאים בהנגשת חוכמת המקרא.
תרמו עכשיומה דעתכם על הפירוש?
התחברתם? יש לכם חידוש או הארה על הפסוק שלמדתם כאן? נשמח לשמוע!
ההערות שלכם חשובות לנו ועוזרות לשפר את הפירוש.