כשאתם בונים אוהל, מה החלק שהכי חשוב לכם להכין קודם? בזמן הקמת המשכן, החלק הראשון שהכינו היה דווקא הגג. הסיבה לכך הייתה שברגע שיעמידו את הקירות, המבנה לא יישאר אפילו שעה אחת פתוח בלי מכסה שישמור עליו. מיד אחר כך הכינו את הקרשים, כדי שיוכלו להכניס פנימה את ארון הקודש עם התורה כמה שיותר מהר ולא להשאיר אותו בחוץ.
הגג הזה היה עשוי מיְרִיעֹת עִזִּים, שהן יריעות בד גדולות משיער של עיזים ששימשו כמו אוהל מגן מעל המשכן. בסך הכל הכינו עַשְׁתֵּי־עֶשְׂרֵה יריעות כאלה, כלומר אחת עשרה יריעות. בניגוד ליריעות התחתונות של המשכן שהיו מקושטות בציורים יפים, ביריעות העיזים לא ציירו שום דבר. הסיבה לכך פשוטה: אף אחד לא יכול היה לראות אותן. מלמעלה הן היו מכוסות בעורות, ומלמטה הסתירו אותן היריעות הפנימיות. מכיוון שהן היו נסתרות לגמרי מעיני כולם, פשוט לא היה צורך לקשט אותן.