קרה לכם פעם שעשיתם טעות גדולה, וכל כך התביישתם שרק רציתם להתרחק מכולם ולהסתתר? זה בערך מה שקרה לקין. אחרי שהמשפט שלו הסתיים, וַיֵּצֵא קַיִן מִלִּפְנֵי ה'. הוא עזב את המקום המיוחד והמוגדר שבו הוא הרגיש את הקרבה לה', והוא עשה זאת מתוך בושה והכנעה, כמו אדם שמפנה את הגב ומנסה להתחמק.
קין הולך אל מציאות חדשה, והתורה מספרת לנו שוַיֵּשֶׁב בְּאֶרֶץ נוֹד. אבל איך אפשר לשבת במקום שקוראים לו "נוד", שפירושו נדודים, תזוזה וחוסר מנוחה? הסיבה היא שקין הודה במעשה שלו, ולכן ה' המתיק והקל מעט את עונשו. במקום לנדוד בכל העולם כולו בלי הפסקה, הוא נשלח לארץ אחת מסוימת, אך בתוכה הוא המשיך להתרוצץ ולא מצא שקט. הארץ הזו קיבלה את שמה בגלל הנדודים שלו.
המקום הזה נמצא בקִדְמַת עֵדֶן, כלומר באזור שנמצא ממזרח לגן עדן. הכיוון הזה לא נבחר סתם. המזרח הוא המקום שאליו נשלחים אנשים שגורשו ממקומם כדי לכפר על מעשיהם. אבל יש בזה גם מסר של תקווה: המזרח הוא המקום שבו השמש זורחת ומתחיל יום חדש. ההליכה למזרח מסמלת שגם אחרי שעושים מעשה קשה שמביא חושך, אפשר תמיד לפנות אל מקור האור, לחזור בתשובה ולנסות לתקן.