יצא לכם פעם להחליף חבר בתפקיד חשוב כי הוא לא הרגיש טוב? זה בערך מה שקרה לאחזיה. התנ"ך מסכם כאן את תקופת השלטון שלו ומספר כי מָלַךְ אֲחַזְיָה עַל־יְהוּדָה בדיוק וּבִשְׁנַת אַחַת עֶשְׂרֵה שָׁנָה לְיוֹרָם בֶּן־אַחְאָב.
אבל רגע, במקום אחר בתנ"ך כתוב שהוא התחיל למלוך בשנה השתים עשרה! איך זה הגיוני? ההסבר הפשוט הוא שאחזיה הומלך בעצם פעמיים. בפעם הראשונה, אבא שלו חלה במחלה קשה ולא יכול היה להמשיך להנהיג. לכן, אחזיה התחיל למלא את מקומו ולעזור לו. רק שנה לאחר מכן, כשאביו מת, החלה המלכות הרשמית והעצמאית שלו.
התנ"ך מזכיר לנו מתי בדיוק הוא התחיל למלוך דווקא עכשיו, בסוף חייו, כדי ללמד אותנו משהו חשוב. בגלל המעשים הרעים של אחזיה, ובגלל שמשפחתו בחרה להתחבר למשפחת אחאב שהתרחקה מדרך ה׳, הזמן שלו כמלך התקצר מאוד, והוא זכה לשלוט לבדו במשך שנה אחת בלבד.