תארו לעצמכם שמישהו היה מציע לכם את הדבר הכי יקר שיש לו, לגמרי בחינם, רק כדי לעזור לכם להציל אחרים. זה בדיוק מה שקורה במפגש המיוחד בין דוד המלך לאדם בשם ארונה היבוסי. דוד רוצה להקריב קורבן לה' כדי לעצור את המגפה שפגעה בעם. כשהוא מגיע אל ארונה, ארונה מציע לו את כל מה שצריך בשביל הקורבן מכל הלב. המילים הַכֹּל נָתַן מסבירות שארונה התנדב לתת את הכול לדוד באהבה ובחינם, למרות שבסוף דוד התעקש לשלם לו על כך מחיר מלא.
אולי תופתעו לשמוע שהתנ"ך קורא לו אֲרַוְנָה הַמֶּלֶךְ. למה מלך? כי לפני שדוד כבש את ירושלים, ארונה היה המלך של העיר. אחרי הכיבוש הוא נשאר לחיות בה, התגייר והפך לחבר קרוב של דוד, אבל אנשים המשיכו לקרוא לו מלך כזכר לעבר שלו.
בסוף הפגישה, ארונה מברך את דוד במילים יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ יִרְצֶךָ. הוא מתפלל שה' יקבל את הקורבן בשמחה ויעצור את המגפה. ארונה בכוונה מדגיש ואומר ה' אֱלֹהֶיךָ, כדי להבהיר שהזכות על המעשה הטוב הזה תהיה שייכת רק לדוד. מכאן אנחנו לומדים דבר מקסים: לעולם אל תזלזלו בברכה של שום אדם. הרי דוד, המלך הגדול של ישראל, קיבל ברכה מארונה, והברכה הזו באמת התקיימה.