תארו לעצמכם מצב שבו כולם מסביבכם מתנהגים לא יפה, וממש קשה להיות היחידים שבוחרים לעשות את הדבר הנכון. יצא לכם פעם להרגיש ככה?
פעם, לפני המון שנים, כמעט כל האנשים בעולם בחרו בדרך רעה וקלקלו את המעשים שלהם. המצב היה כל כך קשה, עד שה' הבין שהעולם לא יכול להמשיך להתקיים בצורה כזו וצריך להתחיל הכל מהתחלה. אבל בתוך כל החושך הזה, היה אדם אחד שהיה שונה לגמרי מכולם. האדם הזה היה נח.
כשהתורה מספרת לנו שנח מצא חן, הכוונה היא שה' הסתכל עליו וראה נקודת אור מיוחדת. נח היה אדם צדיק שהמעשים שלו היו טובים ונעימים לפני ה'. הוא היה עניו, כלומר לא השוויץ, והתנהג ברוגע ובנועם. נח אפילו ניסה לעזור לאנשים סביבו. הוא הזהיר אותם וביקש מהם לתקן את ההתנהגות שלהם, אבל הם היו גאוותנים ורק צחקו עליו.
בזכות זה שנח שמר על הדרך הטובה, הוא קיבל מה' מתנה גדולה של רחמים ואהבה. ה' בחר בו לתפקיד הכי חשוב שיש והציל אותו, כדי שהוא יהיה הגשר אל העתיד. בזכות נח, העולם שלנו ניצל והמשיך להתקיים, וממנו נבנתה משפחה חדשה לאנושות כולה.