קרה לכם פעם שקיבלתם משימה ענקית, כזו שלוקחת המון זמן, והייתם צריכים לבצע אותה בדיוק מושלם? תחשבו על נח. במשך יותר ממאה שנים הוא עבד קשה כדי לבנות תיבה ענקית ויוצאת דופן, בלי הגה ובלי מפרשים, שנועדה רק לצוף על המים. זו הייתה משימה שדרשה ממנו המון מסירות ואמונה שלמה בה'.
המילים וַיַּעַשׂ נֹחַ מספרות לנו שהוא גם בנה את התיבה וגם אסף את כל המזון הדרוש. המילה אֹתוֹ מלמדת אותנו משהו מיוחד: נח לא שלח אנשים אחרים או נתן רק לבנים שלו לעבוד במקומו. הוא טרח ועשה את המלאכה הקשה בעצמו ובכבודו. הוא פעל כְּכֹל אֲשֶׁר צִוָּה, כלומר הוא הקשיב לא רק להוראה המרכזית, אלא גם לכל ההסברים והפרטים הקטנים שה' מסר לו. ולמה מודגש שוב בסוף כֵּן עָשָׂה? כדי להראות לנו עד כמה הביצוע שלו היה מושלם. נח לא החסיר אף פרט ועשה הכל בדיוק מוחלט, למרות כל הקשיים בדרך.