תארו לעצמכם שהתכוננתם למשהו במשך המון המון זמן, ופתאום הרגע הגדול מגיע. נח בנה את התיבה במשך מאה ועשרים שנה, ועכשיו, ממש שבוע אחד לפני שהמבול מתחיל, ה' פונה אליו. המילים וַיֹּאמֶר ה' לְנֹחַ נכתבו עם השם המיוחד של ה' שמסמל רחמים ואהבה. ה' לא סתם מציל את נח כדי להשאיר בני אדם בעולם, אלא הוא עוטף אותו בחסד ובהשגחה צמודה, מתוך דאגה אמיתית לאדם הצדיק הזה.
כשה' אומר לו בֹּא אַתָּה וְכָל בֵּיתְךָ אֶל הַתֵּבָה, הוא לא מתכוון רק למשפחה של נח. ה' דואג שיהיה לנח נוח בתוך התיבה, ולכן הוא מזמין אותו להכניס גם את החפצים האישיים שלו ואת חיות הבית שיעזרו לו ויקלו עליו בזמן השהות שם.
ה' מסביר לנח בדיוק למה הוא ניצל ואומר לו כִּי אֹתְךָ רָאִיתִי צַדִּיק. כלומר, רק בזכות המעשים הטובים של נח, כל המשפחה שלו ניצלת. אולי שמתם לב שבתחילת הסיפור נח נקרא "צדיק תמים", וכאן ה' קורא לו רק "צדיק". למה חסרה מילה? כי יש כלל יפה של דרך ארץ: כשאנחנו מדברים על אדם שלא נמצא לידנו, אפשר להגיד עליו את כל הדברים הטובים. אבל כשאנחנו מדברים איתו פנים אל פנים, אומרים רק חלק מהשבחים שלו, כדי לא להביך אותו. מכיוון שה' מדבר עכשיו ישירות אל נח, הוא מזכיר רק חלק מהמעלות הטובות שלו.
המילה לְפָנַי מלמדת שנח היה צדיק אמיתי לפי המידות של ה', ולא סתם אדם שנראה טוב בעיני אנשים אחרים. התוספת בַּדּוֹר הַזֶּה מראה כמה נח היה מיוחד. קרה לכם פעם שניסיתם להתנהג יפה כשכל הילדים מסביב השתוללו או עשו משהו לא טוב? זה קשה מאוד לא להיות מושפע מהסביבה. נח הצליח להישאר אדם טוב וישר, למרות שכל האנשים בדור שלו התנהגו בצורה רעה. בגלל הכוח המיוחד הזה שלו לעמוד מול כולם, ה' בחר בו להיות ההתחלה החדשה והטובה של העולם.