קרה לכם פעם שניסיתם להסתיר משהו לא טוב שעשיתם, אבל התוכנית פשוט לא הצליחה? זה בדיוק מה שקורה לדוד המלך. דוד מנסה להסתיר חטא חמור שהוא עשה, ולכן הוא קורא לאוריה החייל לחזור משדה הקרב. הוא מקווה שאוריה ילך לנוח בביתו, וכך המעשה של דוד יישאר בסוד. אבל אוריה מפתיע את כולם ונשאר לישון בחוץ.
כשדוד שומע על כך, הוא פונה אליו ושואל: הֲלוֹא מִדֶּרֶךְ אַתָּה בָא. כלומר, הרי רק עכשיו חזרת מנסיעה ארוכה, בוודאי אתה עייף, אז למה שלא תלך לנוח בביתך? כלפי חוץ נראה שדוד פשוט דואג לחייל שלו, אבל באמת הוא שואל את זה בזהירות וכאילו בדרך אגב, כדי שאוריה לא יחשוד בכלום ויעשה מה שדוד רוצה.
למרות זאת, לאוריה יש תשובה ערכית ומיוחדת. הוא מסרב להתפנק בבית בזמן שארון הברית של ה׳ וכל החברים שלו לצבא נמצאים רחוק ונלחמים בשטח. התנ"ך לא מנסה להסתיר את העובדה שדוד המלך טעה טעות קשה וניסה לטייח אותה. אבל דווקא בגלל שאנחנו מבינים כמה החטא היה גדול, אנחנו יכולים ללמוד עד כמה עמוקה, מיוחדת ואמיתית הייתה החזרה בתשובה של דוד מיד לאחר מכן.