תארו לעצמכם שאתם נאלצים לברוח מהר, ומבינים שאתם חייבים להשאיר מאחור את הדבר שהכי יקר לכם. דוד המלך נמצא בדיוק במצב כזה. הוא בורח מפני אבשלום בנו שרוצה למלוך במקומו, ומחליט החלטה לא פשוטה. הוא מבקש מצדוק ואביתר הכהנים לחזור לירושלים יחד עם ארון הברית. הכהנים מקשיבים למלך, וכפי שמסופר, וַיָּשֶׁב צָדוֹק וְאֶבְיָתָר אֶת אֲרוֹן הָאֱלֹהִים יְרוּשָׁלִָם וַיֵּשְׁבוּ שָׁם. כלומר, הכהנים מחזירים את הארון אל העיר ונשארים שם בעצמם.
למה דוד נפרד מהארון הקדוש? דוד מבין שכאשר הוא בורח ונמצא במנוסה, קשה מאוד לקחת איתו את הארון בדרכים. לאחר מכן דוד עולה להר הזיתים. הוא לא עולה לשם רק כדי להסתכל מרחוק על הארון ולהשתחוות לו, הרי הוא בעצמו שלח אותו חזרה לירושלים. הוא עולה להר הזיתים פשוט כי זו נקודת תצפית מצוינת. משם דוד יכול להסתתר בבטחה, להשקיף על כל מה שקורה בעיר, ולחכות בשקט למידע על התוכניות של אבשלום ושל האנשים שעוזרים לו למרוד.