יצא לכם פעם להיות ממש צמאים ולגלות שאין לכם אפילו טיפת מים בבקבוק? זה בדיוק מה שקרה לאליהו הנביא. אליהו הסתתר ליד הנחל ושתה ממימיו, אבל פתאום וַיִּיבַשׁ הַנָּחַל. המים פשוט נעלמו. הסיבה הטבעית לכך היא כִּי לֹא הָיָה גֶשֶׁם במשך זמן רב, והחום הכבד ייבש את כל המים בארץ. מכיוון שכבר לא היה שום סיכוי טבעי שייווצרו עננים ויירד גשם, אליהו היה חייב לעזוב את מקום המסתור שלו ולצאת לדרך.
אבל מסתתרת כאן גם סיבה עמוקה יותר. ה' רצה שאליהו ירגיש על עצמו את מה שכל בני ישראל מרגישים. באותו זמן העם סבל מאוד מהבצורת והיה צמא למים. כשהנחל של אליהו התייבש, ה' בעצם עזר לו להבין את הצער של העם, כי כשחווים קושי בעצמנו, קל יותר להבין את הכאב של אחרים.