תארו לעצמכם שאתם עומדים ליד אדם שעושה הכל בצורה מושלמת, ופתאום הטעויות הקטנות שלכם נראות הרבה יותר בולטות. זה בערך מה שהרגישה האישה הצרפית. אחרי שבנה האהוב נפטר, היא הייתה כאובה מאוד. מתוך הצער הגדול שלה, היא פונה אל הנביא אליהו שהתארח אצלה בבית. למרות שזה נשמע כאילו היא כועסת עליו ומאשימה אותו באסון שקרה לה, בעצם הסתתרה בלב שלה תקווה גדולה. היא קיוותה שבעקבות הדברים שלה, הנביא יזדרז להתפלל אל ה׳ ולבקש רחמים על הילד. בתחילת דבריה היא זועקת אליו מַה לִּי וָלָךְ, כלומר, איזו סיבה יש לנו להיות אויבים ומה עשיתי לך שגרם לך לפגוע בי כך? לאחר מכן היא אומרת לו שהגעתו נועדה לְהַזְכִּיר אֶת עֲוֹנִי. למה היא מתכוונת? לפני שאליהו הגיע, האישה חיה בין אנשי העיר שלה, ובהשוואה אליהם היא נחשבה לאישה צדקת וטובה. אבל ברגע שאיש קדוש כמו הנביא נכנס אליה הביתה, פתאום המעשים הטובים שלה נראו קטנים לעומת הקדושה העצומה שלו. בגלל זה, החסרונות והטעויות שלה בלטו הרבה יותר, והיא הרגישה שזה מה שהביא עליה את הצער הגדול.
מלכים א, פרק י״ז, פסוק י״ח
וַתֹּ֙אמֶר֙ אֶל־אֵ֣לִיָּ֔הוּ מַה־לִּ֥י וָלָ֖ךְ אִ֣ישׁ הָאֱלֹהִ֑ים בָּ֧אתָ אֵלַ֛י לְהַזְכִּ֥יר אֶת־עֲוֺנִ֖י וּלְהָמִ֥ית אֶת־בְּנִֽי׃
שיתוף הפסוק
רוצים להנציח נופל?
הקדש פסוק זה לחלל צה״לנעזרתם בפירוש שלנו ומצאתם בו ערך?
עזרו לנו להגדיל תורה ולהאדירה. תחזוקת האתר והשבחת התוכן כרוכות בהוצאות מרובות. תרומה קטנה שלכם תסייע לנו להחזיק את הפלטפורמה ותהפוך אתכם לשותפים מלאים בהנגשת חוכמת המקרא.
תרמו עכשיומה דעתכם על הפירוש?
התחברתם? יש לכם חידוש או הארה על הפסוק שלמדתם כאן? נשמח לשמוע!
ההערות שלכם חשובות לנו ועוזרות לשפר את הפירוש.