תארו לעצמכם שבוחרים בכם למשימה הכי חשובה שיש, משימה שדורשת המון אומץ ואחריות. ככה בדיוק הרגישו המרגלים כשיצאו לבדוק את ארץ ישראל לפני שעם ישראל נכנס אליה.
התורה מספרת שהם יצאו לדרך עַל פִּי ה'. האם זה אומר שה' ממש ציווה עליהם ללכת? המפרשים מסבירים שלא בדיוק. ה' לא הכריח אותם לצאת, אבל הוא גם לא עצר אותם. הוא פשוט נתן להם רשות ללכת, כדי לתת להם את האפשרות לבחור בעצמם כיצד לפעול.
כשהתורה מתארת אותם במילים כֻּלָּם אֲנָשִׁים, היא לא מתכוונת סתם לאנשים רגילים, אלא לאנשים מאוד חשובים, חכמים ואמיצים. למשימה כל כך מורכבת בארץ לא מוכרת, היה צריך לבחור את הטובים ביותר. ובאמת, באותו רגע שבו הם נבחרו ויצאו לדרך, הם היו אנשים טובים וצדיקים. לכן הם גם נקראים רָאשֵׁי בְנֵי יִשְׂרָאֵל, כי הם היו מנהיגים וקצינים בכירים שהעם הכיר וסמך עליהם.