יצא לכם פעם לעבור יום ממש קשה שבו שום דבר לא הסתדר, ופתאום הגיע מישהו שמאוד אוהב אתכם, חיבק אתכם ואמר שמעכשיו הוא לוקח אחריות ודואג שהכל יהיה בסדר? זה בדיוק מה שקורה לעם ישראל אחרי תקופה ארוכה של קשיים וצרות בגלות. ה' מגיע ומבטיח להם שהתקופה הקשה הזו הגיעה לסיומה. הוא מודיע שהוא אֲדֹנַיִךְ וגם אֱלֹהַיִךְ, כלומר, מעכשיו הוא המנהיג והאדון היחיד של עם ישראל, והוא מחליף את כל העמים האחרים ששלטו בהם עד עכשיו.
ה' מבטיח שהוא יָרִיב עַמּוֹ, שזה אומר שהוא ייקח על עצמו את המאבק של עם ישראל, יגן עליהם ויילחם בשבילם כדי להפסיק את הפגיעה בהם. כדי להמחיש עד כמה ההבטחה הזו שלמה, ה' משתמש במשל מיוחד ואומר: הִנֵּה לָקַחְתִּי מִיָּדֵךְ אֶת כּוֹס הַתַּרְעֵלָה. הכוס הזו היא בעצם משל לכל הצרות, הרדיפות והייסורים שהיו לעם ישראל. כשה' לוקח את הכוס מהידיים שלהם, זה סימן שהצרות האלו לא יחזרו לעולם. ה' מוסיף ואומר שאת קֻבַּעַת הכוס, שהם השמרים והלכלוך המר ששוקע ונשאר ממש בתחתית הכוס, עם ישראל לא יצטרך לשתות יותר. זו הבטחה משמחת וחמה שהסבל נגמר לחלוטין, ומעכשיו ה' שומר עליהם ברחמים.