יצא לכם פעם לפחד ממישהו שנראה חזק או מאיים? לפעמים, כשאנחנו חוששים, כל מה שאנחנו צריכים זה חיבוק חם ואוהב כדי להרגיש שוב בטוחים. זה בדיוק מה שה' עושה עבור עם ישראל. הוא פונה אליהם ישירות ומבטיח אָנֹכִי אָנֹכִי הוּא מְנַחֶמְכֶם. למה המילה מופיעה פעמיים? ה' מדגיש שהוא בעצמו יביא את הנחמה ואת הגאולה, ולא שום שליח אחר. בגלל שהגאולה הזו מגיעה ישירות ממנו, היא תישאר לתמיד ולעולם לא תיהרס. ה' ממש משתתף בצער של העם, ומרגיש את הכאב שלהם כמו אמא שאוהבת את הילד שלה.
כדי לחזק אותנו, ה' שואל בעדינות מִי־אַתְּ וַתִּירְאִי. הוא מזכיר לעם ישראל כמה הם מיוחדים. הוא בעצם אומר להם, הרי אתם אומה כל כך קדושה, בנים לאבות צדיקים ומלאים במעשים טובים, אז למה בכלל שתפחדו? הרי האויב שמפחיד אתכם הוא בסך הכל אֱנוֹשׁ או בֶּן־אָדָם, מילים שמתארות אדם חלש ושברירי. גם אם מישהו מציק לנו היום, בסופו של דבר הוא יָמוּת ויעבור מן העולם. ה' מדמה את האדם הזה לחָצִיר, שזה דשא או עשב. בדיוק כמו שהעשב מתייבש ונובל מהר מאוד, כך גם האנשים שמנסים להרע לנו יחלפו ויעלמו. כשאנחנו זוכרים שה' הגדול שומר עלינו, אנחנו מבינים שאין לנו שום סיבה לפחד.