תחשבו על פעם שבה שמעתם סיפור מדהים על נס שקרה מזמן, וממש רציתם לראות נס כזה בעצמכם. הנביא מתפלל לה' ומבקש ממנו לעשות שוב ניסים גדולים וגלויים, ממש כמו פעם. הוא קורא לה' ואומר עוּרִי עוּרִי, כלומר, הוא מבקש שהכוח של ה' יתעורר ויתגלה בעולם.
הנביא פונה אל זְרוֹעַ ה', שזהו בעצם הכוח הגדול והעליון של ה' שמניע את כל העולם ועושה דברים נפלאים. הוא מבקש מהכוח הזה לִבְשִׁי־עֹז, ממש כאילו הכוח לובש בגד של גבורה ויוצא לפעולה. הנביא מזכיר לה' שהוא רוצה לראות את הניסים האלה קורים כִּימֵי קֶדֶם דֹּרוֹת עוֹלָמִים, בדיוק כמו בימים הרחוקים של פעם, למשל כשה' הוציא את בני ישראל ממצרים.
כדי להזכיר את הניסים של יציאת מצרים, הנביא משתמש במילים מיוחדות. הוא אומר שהמכה שה' נתן למצרים הייתה הַמַּחְצֶבֶת, מכה חזקה כמו של פועל שחוצב ושובר אבנים. המכה הזו פגעה ברַהַב, שזהו שם של מפלצת ים, אבל כאן זו בעצם מילת סתרים שמתארת את ארץ מצרים. הנביא ממשיך ומתאר איך ה' היה מְחוֹלֶלֶת, כלומר הרעיד והפחיד מאוד את התַּנִּין, שזו עוד מפלצת קדומה שהיא בעצם כינוי לפרעה מלך מצרים. כך הנביא מבקש שה' יראה שוב את כוחו הגדול ויציל אותנו, בדיוק כפי שעשה בעבר.