קרה לכם פעם שהייתם כל כך מאושרים, שפשוט רציתם לחגוג עם כל מי שסביבכם? כשתגיע הגאולה וירושלים תיבנה מחדש, לא רק אנחנו נשמח, אלא גם ה' בעצמו. הפירוש מלמד אותנו שבזמן שהיינו רחוקים מארצנו לא הייתה שמחה לפני ה', אבל בעתיד, כשעם ישראל יעשה את רצון ה' באהבה, השמחה תחזור. על זה נאמר וְגַלְתִּי, מילה שמגיעה מהמילה גילה, כלומר שמחה. ה' ישמח בנו ובעיר ירושלים, ואפילו יעשה בה ניסים מיוחדים שכולם יראו.
ומה יקרה לנו? מובטח לנו שוְלֹא יִשָּׁמַע בָּהּ עוֹד קוֹל בְּכִי וְקוֹל זְעָקָה. המשמעות היא שלא יהיו יותר צרות או מלחמות, ואנשים יחיו חיים ארוכים וטובים. יש הבדל מעניין בין שני הקולות האלה: בְּכִי הוא בדרך כלל על משהו עצוב שכבר קרה והסתיים, ואילו זְעָקָה היא צעקה של פחד או בקשת עזרה ממשהו שמתקרב. לעתיד לבוא, שני הדברים האלה ייעלמו לגמרי. לא נצטרך לבכות על העבר, וגם לא נדאג מפני העתיד, כי ירושלים תהיה מלאה רק ברוגע ובשמחה.