קרה לכם פעם שחשבתם שאם מישהו עשה משהו לא טוב ואף אחד לא ראה, אולי פשוט ישכחו לו את זה? אז מתברר שאצל ה' שום דבר לא הולך לאיבוד. המילים הִנֵּה כְתוּבָה לְפָנָי מלמדות אותנו שכל המעשים הרעים כאילו רשומים וחקוקים לפני ה'. הרישום הזה הוא תזכורת תמידית, שמראה שאף חטא לא נעלם או נשכח.
בגלל שהכל זכור, ה' מצהיר: לֹא אֶחֱשֶׁה. המשמעות של המילה הזו היא לא אשתוק. ה' לא יתעלם מהמעשים הרעים ולא יעבור עליהם בשתיקה, אלא יפעל כדי לתת למי שחטא את התוצאה המגיעה לו.
ולמי בדיוק זה יגיע? ה' מבטיח שהוא ישלם לחוטאים עַל חֵיקָם. בעבר, לאנשים לא היו כיסים כמו שלנו יש היום, והם היו שומרים דברים, כמו מטבעות, בתוך קפל מיוחד בבגד שלהם שנקרא חיק. כשה' אומר שהוא ישלם על חיקם, הכוונה היא שהעונש יגיע ישירות אל האנשים שעשו את הרע בעצמם. הם אלה שיישאו בתוצאות של המעשים שלהם, והעונש לא יועבר הלאה אל הילדים שלהם.