קרה לכם פעם ששמעתם שם של מישהו ומיד עלה לכם חיוך על הפנים, או להפך, הרגשתם תחושה לא נעימה? הנביא מספר לנו על ההבדל העצום בין מה שנשאר מהאנשים הרעים לבין מה שנשאר מהצדיקים, גם אחרי שהם כבר לא איתנו.
השם של האנשים הרעים הופך לסמל של משהו רע. המילים וְהִנַּחְתֶּם שִׁמְכֶם לִשְׁבוּעָה מסבירות שהשם שלהם יהפוך למעין אזהרה. כשאנשים יבטיחו הבטחה, הם יגידו: "אם אני משקר, שייקרה לי מה שקרה לאותם רשעים". המילים וֶהֱמִיתְךָ אֲדֹנָי יֱהֹוִה הן גם הקללה שאנשים יגידו, וגם תיאור העונש שה׳ ייתן לאותם רשעים, עונש שבו הם מאבדים את מקומם בעולם הבא.
לעומת זאת, אצל הצדיקים שעושים את רצון ה׳, הסיפור שונה לגמרי. עליהם נאמר וְלַעֲבָדָיו יִקְרָא שֵׁם אַחֵר. השם שלהם לא יהיה קשור לשום דבר רע, אלא יהפוך לברכה של ממש. אנשים יברכו אחד את השני ויגידו: "הלוואי שתזכה להיות כמו הצדיק הזה". ולמה הם יקבלו דווקא שם חדש? כדי למחוק לגמרי כל זיכרון של צרות מהעבר או כינויים לא נעימים שאולי קראו להם פעם. ככה יישאר להם רק שם טוב, מכובד וטהור, שמזכיר לכולם רק דברים נפלאים.