יצא לכם פעם להרגיש איך הגוף שלכם מתחזק ומתחדש אחרי שהייתם חולים? כשאדם שהיה חולה במחלת עור מיוחדת מבריא וחוזר להיות טהור, הכהן עושה פעולה מיוחדת עם שמן כדי לסמל את הרפואה שלו. התורה אומרת וְטָבַל, כלומר הכהן ממש מכניס את האצבע שלו לתוך השמן, ולא רק מנגב אותה מעט.
הכהן אוסף את השמן עַל כַּפּוֹ הַשְּׂמָאלִית וטובל בתוכו את אֶצְבָּעוֹ הַיְמָנִית. למה דווקא ככה? צד שמאל מזכיר את החולי והחולשה, ואילו צד ימין מסמל את הבריאות, הכוח והשלמות. כשהכהן לוקח את השמן מהיד השמאלית ליד הימנית, זה מראה את המעבר היפה מהמחלה אל הבריאות. בנוסף, כל העבודות החשובות של הכהנים חייבות להיעשות תמיד ביד ימין.
לאחר מכן הכהן מתיז את השמן. התורה אומרת וְהִזָּה מִן הַשֶּׁמֶן בְּאֶצְבָּעוֹ שֶׁבַע פְּעָמִים. הכהן לא טובל את האצבע רק פעם אחת ומתיז שבע פעמים ברצף, אלא הוא חייב לטבול את האצבע מחדש בשמן לפני כל פעם שהוא מתיז טיפה. המספר שבע מזכיר לנו את שבעת ימי הבריאה, שבהם ה' סידר את העולם ואת הטבע, ויש בכוחם של סדרי הטבע האלו לשמור עלינו ולרפא אותנו.
הפעולה המיוחדת הזאת נעשית לִפְנֵי ה'. הכוונה היא שהכהן עומד בחצר בית המקדש, מפנה את הפנים שלו לכיוון מערב, בדיוק מול המקום הכי קדוש שנקרא קודש הקודשים. כשהוא עומד מול המקום הקדוש הזה, הוא מתיז את טיפות השמן על הרצפה.