יצא לכם פעם לחכות המון זמן כדי לחזור להיות עם חברים אחרי שהייתם רחוקים מכולם? תארו לעצמכם את ההתרגשות של המצורע, שחיכה כל כך הרבה זמן בבידוד וכעת הוא סוף סוף מתחיל לחזור אל החברה. אבל החזרה הזו לא קורית בבת אחת, אלא לאט ובזהירות.
בשלב הראשון התורה אומרת וְכִבֶּס הַמִּטַּהֵר אֶת בְּגָדָיו. הכיבוס הזה חשוב, כי הוא מוריד את רמת הטומאה של המצורע, כך שהוא כבר לא יטמא את הכיסאות או המיטות שהוא יושב עליהם. לאחר מכן נאמר וְגִלַּח אֶת כׇּל שְׂעָרוֹ. הוא צריך לגלח את כל השיער שרואים על הגוף שלו. למה בעצם? השיער שלנו הוא סוג של קישוט שאנחנו מתגאים בו. כשהמצורע מגלח אותו, זה עוזר לו לשבור את הגאווה והאנוכיות שגרמו לו לחטוא מלכתחילה, ומכין אותו לחזור להיות חלק מהחברה מתוך ענווה. הפעולה השלישית היא וְרָחַץ בַּמַּיִם, כלומר הוא טובל את כל גופו במי מקווה.
מיד לאחר מכן נאמר וְאַחַר יָבוֹא אֶל הַמַּחֲנֶה. איזה רגע משמח! המצורע מורשה סוף סוף לחזור אל המחנה ולהיות שוב בין אנשים. אבל רגע, יש לו עוד משימה אחת: וְיָשַׁב מִחוּץ לְאׇהֳלוֹ שִׁבְעַת יָמִים. למרות שהוא כבר בתוך המחנה, אסור לו להיכנס אל האוהל הפרטי והנוח שלו למשך שבוע שלם. למה? התורה דואגת שעכשיו, כשהוא מוקף בחברים ונעים לו, הוא ירגיש כל כך בנוח שיתעצל לסיים את התהליך ולהביא את הקורבנות שלו. כשהוא נשאר מחוץ לבית, זה מזרז אותו לסיים את הטהרה. חוץ מזה, יש כאן שיעור חשוב: המצורע הרי פגע בשלום ובחברות של אנשים אחרים כשהוא דיבר לשון הרע. לכן, לפני שהוא זוכה ליהנות מהשקט והשלום של הבית שלו, הוא צריך להמתין בחוץ, כדי שיוכל לתקן את ההתנהגות שלו באמת ולחזור אל כולם בלב נקי וטהור.