יצא לכם פעם לעשות משהו שבו חייבים לבצע את השלבים בדיוק לפי הסדר, ואם מדלגים על שלב אחד שום דבר לא עובד? כך קורה גם בתהליך המיוחד של האדם שהתרפא מהצרעת וחוזר להיות טהור. האדם עומד בפתח של העזרה בבית המקדש, כי הוא עדיין לא טהור לגמרי ולכן לא יכול להיכנס פנימה. בגלל זה, הוא מושיט את הראש, היד והרגל שלו פנימה אל הכהן.
קודם הכהן שם עליו מעט דם, ועכשיו מגיע שלב חדש ומרגש: הכהן לוקח שמן שנשאר לו בכף היד, ומושח בדיוק את אותם איברים. המעבר הזה, מדם לשמן, מסמל משהו עמוק מאוד. הוא מראה שהאדם עוזב את התקופה העצובה של הטומאה, ומתחיל חיים חדשים, טהורים ומלאים בהתחדשות.
התורה מפרטת בדיוק היכן לשים את השמן: על תְּנוּךְ אֹזֶן שזה החלק התחתון של האוזן, ועל בֹּהֶן יָדוֹ וכן בֹּהֶן רַגְלוֹ, שהם האגודל ביד והאצבע הגדולה ברגל. הכהן מקפיד לשים את השמן בחלק העליון או בצדדים של האצבעות, מקום שזז כשאנחנו עושים פעולות, כדי לסמל שהאדם מוכן לחזור לעשייה טובה ופעילה.
התורה מצווה לשים את השמן עַל דַּם הָאָשָׁם. זה בא ללמד אותנו סדר ברור: קודם שמים את הדם, ורק אחר כך את השמן. ומה קורה אם הדם שהיה שם קודם כבר התייבש או נמחק בינתיים? זה בסדר גמור. הכוונה היא שהשמן צריך להיות מונח בדיוק באותו המקום שבו היה הדם קודם לכן.