חשבתם פעם כמה חשוב השלב האחרון במשימה שאתם עושים? לפעמים נדמה לנו שאם עשינו כמעט את הכל אפשר לדלג על הסוף, אבל בתהליך הטהרה זה ממש לא ככה. בסיום התהליך, הכהן לוקח את השמן שנשאר לו בכף היד ושם אותו על ראשו של האדם. המילים יִתֵּן וגם לְכַפֵּר מלמדות אותנו שזהו השלב שקובע הכל. זו לא סתם המלצה, אלא חובה. רק אם הכהן שם את השמן על הראש, האדם מקבל סליחה וכפרה לפני ה', ואם הוא דילג על השלב הזה, תהליך הטהרה לא עובד והאדם פשוט לא התכפר.
כדי להבין איך בדיוק הכהן עשה זאת, התורה משתמשת במילים וְהַנּוֹתָר מִן הַשֶּׁמֶן. למה נכתבו דווקא המילים האלו? הן באות ללמד אותנו שבמקרה הזה נשאר לכהן ביד ממש שמן שאפשר לצקת ולשפוך. בניגוד למקרים אחרים שבהם הכהן משתמש באותו שמן להרבה פעולות ונשארת לו רק קצת רטיבות דביקה על האצבעות, כאן הכהן השתמש בכמות שמן נפרדת. לכן, נשאר לו מספיק שמן אמיתי כדי לשפוך על ראשו של האדם, ולסיים את תהליך הטהרה בצורה מושלמת.