קרה לכם פעם שהייתם צריכים לתקן קיר שהתקלף או התלכלך מאוד? כדי שהקיר יהיה שוב נקי וחזק, לא מספיק רק להוציא את החלק הפגוע, אלא צריך לטפל גם בסביבה שלו כדי שהבעיה לא תחזור.
כאשר מופיע נגע של טומאה בקיר הבית, מוציאים קודם כל את האבנים הפגועות. לאחר מכן, כדי לעצור את הטומאה, התורה מצווה יַקְצִעַ, כלומר לקלף ולגרד היטב את הטיח שעל הקיר עד שהוא נהיה חלק. פעולת הקילוף הזו נעשית רק מִבַּיִת, כלומר אך ורק בתוך הבית פנימה ולא על הקירות החיצוניים שלו.
האם צריך לגרד את כל קירות הבית? התורה אומרת שאת הקילוף עושים רק סָבִיב, כלומר אך ורק מסביב למקום שבו היו האבנים הפגועות, ורק על הקירות ולא על הרצפה.
אחרי שמסיימים לגרד, אוספים את כל הפסולת לתוך שק או כלי, ואז וְשָׁפְכוּ אותה מחוץ לעיר. בדרך כלל אנחנו משתמשים במילה שפיכה כשאנחנו מדברים על נוזלים כמו מים, אבל כאן הכוונה היא לריקון של השק. מה בדיוק שופכים? התורה מסבירה שזהו הֶעָפָר, כלומר רק הטיח שהתפורר והפך לאבקה, ולא אבנים שלמות או גושי אדמה. חשוב לפנות דווקא את העפר אֲשֶׁר הִקְצוּ, שזהו אך ורק העפר שגירדו וקילפו בכוונה בעזרת כלי, ולא סתם חתיכות קיר שנפלו בעצמן. כך מנקים את המקום ביסודיות ומוודאים שהבית חוזר להיות טהור לגמרי.