תארו לעצמכם שהייתם צריכים להתרחק מהבית ומהחברים לתקופה ארוכה בגלל מחלה, ופתאום מגיע הרגע המרגש שבו אתם יכולים סוף סוף לחזור. זה בדיוק מה שקורה בסיום תהליך ההיטהרות של המצורע.
בשלב האחרון, התורה אומרת וְהֶעֱלָה הַכֹּהֵן אֶת הָעֹלָה, כלומר הכהן מקריב על המזבח את קורבן העולה. יחד איתו הוא מביא וְאֶת הַמִּנְחָה, שהיא קורבן מיוחד העשוי מסולת ושמן. בדרך כלל, רק חלק קטן מהמנחה מוקטר על המזבח, אבל כאן, בגלל שהיא מצטרפת לקורבן העולה, היא נשרפת בשלמותה.
יצא לכם פעם לחשוב למה צריך כל כך הרבה קורבנות בתהליך הזה? התורה מסבירה וְכִפֶּר עָלָיו הַכֹּהֵן. כל קורבן במסע הזה נועד לרפא ולתקן משהו אחר בלב של האדם: קורבן אחד מכפר על המעשה הלא טוב שגרם לצרעת, קורבן אחר מכפר על מילים קשות שאולי הוא אמר מתוך כאב כשהיה חולה וסבל, והקורבנות האחרונים באים לנקות מחשבות רעות ולכפר על מצוות שהוא פשוט לא יכול היה לקיים כשהיה מורחק מכולם.
בסוף המסע הפנימי והעמוק הזה, מופיעה המילה המשמחת וְטָהֵר. האדם חוזר להיות טהור לחלוטין, ממש כמו כולם. עכשיו הוא רשאי לשוב אל האוהל שלו, להיות שוב עם משפחתו, וגם להיכנס בשמחה אל המשכן של ה'.