יצא לכם פעם שחבר ביקש להשאיל מכם משחק, וממש לא התחשק לכם לתת, אז פשוט אמרתם שאין לכם? התורה מספרת לנו על אדם שמתנהג בדיוק כך. הוא לא רוצה להכניס אורחים או להשאיל את החפצים שלו לשכנים, ומתנהג כאילו הכל שייך אך ורק לו. בגלל ההתנהגות הזו, מופיע פתאום כתם מוזר על קיר הבית שלו. הכתם הזה הוא לא סתם לכלוך, אלא סימן שנועד לעורר אותו לחשוב על המעשים שלו ולתקן אותם.
התורה אומרת וּבָא אֲשֶׁר לוֹ הַבַּיִת, כדי ללמד אותנו שבעל הבית חייב לקחת אחריות וללכת אל הכהן בעצמו. המילים האלו גם רומזות על כך שהוא שמר את הבית רק לעצמו. עכשיו, בגלל הכתם, הוא יצטרך להוציא את כל החפצים שלו החוצה לרחוב, וכולם יראו שבעצם יש לו המון דברים והוא פשוט לא רצה לשתף. כשהוא מגיע לכהן, התורה אומרת וְהִגִּיד לַכֹּהֵן לֵאמֹר. הוא מספר לכהן על הכתם, והכהן עונה לו ומסביר לו בעדינות איך הוא יכול לחזור בתשובה, להיות אדם טוב יותר ולהתנהג יפה לאחרים.
כשהאדם מתאר את הכתם, הוא לא אומר "יש לי נגע", אלא משתמש במילה כְּנֶגַע, כלומר, זה רק נראה כמו נגע. למה? כדי ללמד אותנו דרך ארץ וענווה. גם אם האדם חכם מאוד ובטוח שהוא יודע בדיוק מה זה הכתם הזה, הוא לא קובע עובדות, אלא משאיר את ההחלטה לכהן, כי רק הכהן מוסמך לקבוע. הוא מוסיף ואומר נִרְאָה לִי, כי הוא חייב לראות את הכתם בעצמו באור יום טבעי, ולא בעזרת נרות. הכתם גם חייב להיות ממוקם ממש בפנים, בתוך החדרים, ולכן כתוב בַּבָּיִת.