קרה לכם פעם שניסיתם ללכת בחדר חשוך לגמרי ופחדתם להיתקע במשהו בדרך? בעולם שלנו, ה' משגיח עלינו כל הזמן ומאיר לנו את הדרך. האנשים שבוחרים לעשות טוב ולהיות קרובים לה' נקראים חסידים. ה' מבטיח לנו כי רַגְלֵי חֲסִידָיו יִשְׁמֹר. מה זה אומר? ה' ממש שומר על הצעדים שלהם, כמו פנס שמאיר את הדרך. הוא מגן עליהם כדי שלא ייפלו או ייתקלו במכשולים, וגם עוזר להם מבפנים להתרחק ממעשים רעים ולהמשיך בדרך הישר, לא משנה אם הם עשירים או עניים.
לעומת זאת, אנשים שבוחרים לעשות רע מתרחקים מהאור של ה'. עליהם נאמר וּרְשָׁעִים בַּחֹשֶׁךְ יִדָּמּוּ. המילה יִדָּמּוּ מסבירה שהם בסופו של דבר ייעלמו וישתקו. בגלל שהם בחרו להתרחק מה', הם כאילו הולכים בחושך מוחלט, ובלי אור קל מאוד למעוד וליפול. החושך הזה הוא בעצם המעשים הלא טובים שלהם שמרחיקים אותם מההגנה של ה'.
ולמה כל זה קורה ככה? התשובה היא כִּי לֹא בְכֹחַ יִגְבַּר אִישׁ. לפעמים אנשים חושבים שאם הם יהיו חזקים מאוד או עשירים מאוד, הם יצליחו להסתדר לגמרי בעצמם. אבל האמת היא שהכוח שלנו לא מגיע מעצמנו, אלא הוא מתנה שאנחנו מקבלים בכל רגע מה'. בלי העזרה של ה', אין לאדם שום כוח אמיתי, אפילו לא הכוח להתגבר על ההרגלים הרעים ולבחור בטוב. לכן, ההצלחה האמיתית שלנו תלויה רק בחיבור שלנו לה' ובמעשים הטובים שאנחנו בוחרים לעשות.