תארו לעצמכם מצב שבו מישהו מתנהג לא יפה, והתוצאה של המעשים שלו היא לא משהו שנגמר מיד, אלא עונש שממשיך ללוות את המשפחה שלו לאורך זמן. ה' מודיע לעלי הכהן שבעקבות המעשים הרעים של בניו, המשפחה שלו תאבד את המעמד החשוב שלה. ה' אומר לעלי וְאִישׁ לֹא אַכְרִית לְךָ מֵעִם מִזְבְּחִי, כלומר, המשפחה לא תושמד לגמרי והצאצאים שלו ימשיכו לשרת במקדש, אבל במעמד מאוד נמוך ופשוט. לפעמים, להישאר בחיים ולראות משפחה אחרת מקבלת את התפקידים המנהיגותיים והחשובים, זה קשה אפילו יותר מעונש אחר. המצב הזה יגרום למשפחה לְכַלּוֹת אֶת עֵינֶיךָ, שזה אומר שהם יצפו ויחכו לגדולה שאף פעם לא תגיע, ויראו איך אחרים מצליחים. זה יוביל למצב של וְלַאֲדִיב אֶת נַפְשֶׁךָ, שמשמעותו צער עמוק מאוד בלב.
בנוסף, ה' אומר שוְכָל מַרְבִּית בֵּיתְךָ, כלומר רוב בני המשפחה שגדלו בה, יָמוּתוּ אֲנָשִׁים. הכוונה היא שהם לא יזכו להזדקן, אלא יסיימו את חייהם כשהם בחורים צעירים, כי הפרידה מבחור צעיר גורמת לצער גדול במיוחד. הכל קורה כאן ב"מידה כנגד מידה", כלומר התוצאה מתאימה בדיוק למעשה: בני עלי זלזלו בתפקיד המכובד שלהם ככהנים, ולכן הצאצאים שלהם יאבדו את הכבוד הזה ויראו כהנים אחרים מעליהם. הם חטאו כשהיו בחורים צעירים שזלזלו בתוכחת אביהם, ולכן הצאצאים שלהם יסיימו את חייהם כבחורים. ובגלל שהם לקחו מבשר הקורבנות מוקדם מהרגיל ולפני הזמן המתאים, גם החיים של הצאצאים שלהם יסתיימו מוקדם מהצפוי.