תארו לעצמכם שקיבלתם תפקיד חשוב מאוד, למשל להיות אחראים על משהו בכיתה, ובמקום לעזור לכולם השתמשתם בתפקיד הזה רק לטובתכם האישית. זה בערך מה שקרה במשכן. הכהנים היו אמורים לשרת את ה׳ ואת העם, אבל בניו של עלי הכהן ניצלו את המעמד שלהם וזלזלו בכבוד שמיים. ה׳ פונה לעלי ושואל אותו לָ֣מָּה תִבְעֲט֗וּ. ה׳ משווה את ההתנהגות של בני עלי לבהמה שאכלה כל כך הרבה עד שהיא שבעה, ומתחילה לבעוט מתוך כפיות טובה על כל הטוב שקיבלה. במקום להכיר תודה, הם מתנהגים כאילו המטרה של הקורבנות היא רק למלא להם את הבטן, ואפילו לוקחים בכוח בשר ששייך לאנשים אחרים. ההתנהגות הזו גורמת לעם ישראל להתרחק ולהפסיק להביא קורבנות.
החטא הזה חמור במיוחד בגלל המקום שבו הוא קורה, המקום אֲשֶׁ֥ר צִוִּ֖יתִי מָע֑וֹן. הכוונה היא למשכן, המקום שבו שוכנת הקדושה של ה׳. המשכן בשילה לא היה סתם אוהל, אלא מבנה קבוע ומכובד, ולכן הזלזול בו חמור הרבה יותר. ה׳ אומר לעלי וַתְּכַבֵּ֤ד אֶת־בָּנֶ֙יךָ֙ מִמֶּ֔נִּי. עלי אשם בכך שכיבד את הבנים שלו יותר מאשר את ה׳, כי הוא לא גער בהם ולא עצר אותם מלעשות רע. בגלל שעלי שתק, ואפילו אכל מהבשר שהם הביאו הביתה, הוא נחשב לשותף למעשים שלהם.
כל המטרה של בני עלי הייתה לְהַבְרִיאֲכֶ֗ם, כלומר להשמין ולחזק את הגוף שלהם. הם עשו זאת כשלוקחו לעצמם בשר מֵרֵאשִׁ֛ית כׇּל־מִנְחַ֥ת יִשְׂרָאֵ֖ל לְעַמִּֽי. במקום להקריב קודם את החלק ששייך לה׳, הם לקחו את החלק שלהם ראשונים. הקורבנות הרי נועדו לעזור לעם ישראל, ולא כדי להשמין את הכהנים. כשהעם רואה שהמנהיגים הרוחניים שלו מזלזלים בקודש ודואגים רק לעצמם, גם הם לומדים להתנהג ככה, וזה גורם לנזק גדול לכולם.