יצא לכם פעם לראות משהו כל כך פלאי ומיוחד, שרציתם לשמור אותו לנצח כדי שכולם יוכלו לראות אותו? אחרי הנס המדהים שבו המטה של אהרן הוציא פרחים ושקדים, הוא כבר לא היה סתם מקל עץ רגיל שאפשר להשתמש בו ביומיום. לכן ה' אומר למשה הָשֵׁב אֶת מַטֵּה אַהֲרֹן. כלומר, אחרי שמשה הראה את הנס הגדול לכל עם ישראל, הוא מצטווה להחזיר את המטה פנימה אל תוך אוהל מועד.
המטה הונח שם קרוב לארון הברית לְמִשְׁמֶרֶת לְאוֹת, כדי שישמש כסימן קבוע. בדיוק כמו שלוחות הברית מראים שהתורה הגיעה מה', כך המטה הפורח מוכיח באופן ברור שה' הוא זה שבחר באהרן לתפקיד הכהן. העובדה שהמטה נשמר פורח לאורך זמן, מוכיחה לכולם שזה נס אמיתי מאת ה' ולא סתם קסם שחולף.
ה' מבקש לשמור את המטה כדי שיהיה תזכורת חשובה לִבְנֵי מֶרִי, כלומר לאנשים שאולי ירצו למרוד ולהתווכח שוב בעתיד על תפקיד הכהונה. המטרה של שמירת המטה היא וּתְכַל תְּלוּנֹּתָם, לגרום לכך שהתלונות והוויכוחים של העם יסתיימו לחלוטין. ה' מסביר שהתלונות האלו הן בעצם מֵעָלַי וְלֹא יָמֻתוּ. כשמתלוננים על משה ואהרן, זה בעצם כמו להתלונן על ה' עצמו. מתוך אהבה ורחמים לעם ישראל, ה' נותן להם הוכחה קבועה וברורה שתישאר מולם תמיד. כך הם יזכרו מי באמת נבחר, יפסיקו להתלונן, וישמרו על עצמם בחיים ובשלום.