יצא לכם פעם לחשוב מה קורה כשקבוצה גדולה אבל לא מאורגנת מתמודדת מול קבוצה של מומחים? במלחמה הזו, עַם יִשְׂרָאֵל, שהם האנשים של אבשלום שנאספו מכל מיני שבטים ולא היו מספיק מאומנים, עמדו מול עַבְדֵי דָוִד. החיילים של דוד הונהגו על ידי מפקדים מנוסים מאוד ונלחמו בכל הכוח כי הם ידעו שזו מלחמה על החיים שלהם, ולכן הם ניצחו.
התבוסה של צבא אבשלום קרתה בשני שלבים. בהתחלה וַיִּנָּגְפוּ, שזה אומר שהם ספגו מכה והתחילו לפחד מאוד מהאנשים של דוד. רק לאחר מכן הגיע השלב השני והקשה יותר, שבו וַתְּהִי שָׁם הַמַּגֵּפָה גְדוֹלָה, כלומר מכה ותבוסה ענקית. מספר האנשים שנפלו בקרב היה עֶשְׂרִים אָלֶף. מספר כל כך גדול לא קרה רק בגלל ההבדל ביכולות של הצבאות, אלא זה היה עונש חמור מאת ה'. העונש הגיע לעם בגלל שהם מרדו בדוד, המלך שה' בעצמו בחר, ובמיוחד בגלל שהם עזרו ותמכו בבן שלו למרוד בו.