יצא לכם פעם לחשוב מה קורה כשאבא אוהב צריך לעצור את הבן שלו, גם כשהבן עשה משהו ממש חמור? דוד המלך נמצא בדיוק במצב כזה. הבן שלו, אבשלום, פתח במרד נגדו, ודוד נאלץ לשלוח את הצבא שלו כדי לעצור את המורדים. אבל למרות המצב הקשה, דוד הוא קודם כל אבא שאוהב את הבן שלו ומרחם עליו.
לכן, לפני שהמפקדים יוצאים לקרב, דוד מבקש מהם לנהוג בלְאַט, כלומר לפעול בעדינות, בנחת ובחמלה, ולא לפגוע באבשלום או לבוא אליו בכעס. דוד מוסיף את המילה לִי כדי להדגיש שזו בקשה אישית מהלב שלו אליהם: אנא, נהגו בו בעדינות למעני ובשבילי. דוד קורא לאבשלום לַנַּעַר, כי למרות הכל הוא עדיין אוהב אותו ורואה במעשים שלו סוג של שטות של צעירים, ולא כוונה רעה לגמרי. בנוסף, דוד הבין שהמרד הזה הוא בעצם גזירה מאת ה', ולכן הוא לא האשים את אבשלום עד הסוף וכל כך רצה להציל אותו.
כדי להיות בטוח שאבשלום יהיה מוגן, דוד לא אמר את הדברים האלה בשקט רק למפקדים הבכירים, אלא דאג שוְכׇל־הָעָ֣ם שָׁמְע֗וּ. כך הפקודה לשמור על חייו של אבשלום עברה לכל החיילים בצבא, וכולם ידעו היטב שעליהם לשמור עליו לפני שיצאו לדרך.