יצא לכם פעם לפגוש מישהו שעושה מעשים רעים, אבל כדי להצדיק אותם הוא ממציא שקר וטוען שמישהו חשוב מאוד הרשה לו לעשות את זה? זה בדיוק מה שעשו נביאי השקר. בגלל המעשים החמורים שלהם הוחלט להעניש אותם, וכעת מוסבר בדיוק מה הם עשו. הם עשו נְבָלָה, כלומר מעשה מכוער ורע במיוחד, שכלל שני חטאים קשים.
החטא הראשון היה וַיְנַאֲפוּ אֶת נְשֵׁי רֵעֵיהֶם. הם פגעו במשפחות של החברים שלהם ועשו מעשים שאסור לעשות, אבל הגרוע מכל הוא שהם ניצלו את התפקיד שלהם ושיקרו לאותן נשים שה' הוא זה שציווה עליהם להתנהג כך.
החטא השני שלהם היה וַיְדַבְּרוּ דָבָר בִּשְׁמִי שֶׁקֶר. הם המשיכו לשקר לעם ולהמציא נבואות שה' בכלל לא אמר להם, וגם טענו לשווא שה' מסכים למעשים הרעים שלהם.
נביאי השקר חשבו שאף אחד לא יגלה את הסודות שלהם, אבל אז ה' מכריז על עצמו: וְאָנֹכִי הַיּוֹדֵעַ וָעֵד. ה' מסביר שהוא משגיח עליהם בשתי דרכים. הוא הַיּוֹדֵעַ את האמת שבלב, ויודע שהם נביאי שקר שממציאים דברים, והוא גם וָעֵד שראה בעצמו את כל המעשים הרעים שהם חשבו שעשו בסתר. שום דבר לא נסתר מעיניו.