קרה לכם פעם שהרגשתם שפספסתם משהו שכולם קיבלו, אבל אחר כך גיליתם שדווקא אתם אלה שהרוויחו? זה בדיוק מה שהרגישו היהודים שכבר הוגלו לבבל. הם היו עצובים וחשבו שמצבם של אלה שנשארו בארץ ישראל טוב יותר. אבל ירמיהו הנביא מעביר להם מסר חשוב מאת ה׳ שמשנה את כל התמונה.
הנביא מדבר אֶל הַמֶּלֶךְ, הכוונה היא למלך צדקיהו שנשאר בארץ ישראל, אשר יושב אֶל כִּסֵּא, כלומר עדיין שולט ויושב על כסא המלכות. הנבואה מדברת גם על האנשים שנשארו לגור בָּעִיר הַזֹּאת, שהיא העיר ירושלים. ה׳ קורא להם אֲחֵיכֶם אֲשֶׁר לֹא יָצְאוּ אִתְּכֶם בַּגּוֹלָה.
ה׳ מסביר לגולים בבבל שהאנשים שנשארו בירושלים לא צריכים להרגיש מוגנים או להתגאות בכך שלא גלו. למעשה, המצב של הגולים בבבל עכשיו הרבה יותר בטוח וטוב. ה׳ מגלה להם שהאנשים שנשארו בירושלים יעברו בקרוב תקופה קשה מאוד, ובסופו של דבר גם הם ייאלצו לעזוב את בתיהם ולצאת לגלות בעצמם.