חשבתם פעם למה ברשימות של שמות, כל אחד כתוב במקום מסוים ובסדר מסוים? כשהתורה מונה את כל בני המשפחה של יעקב שנוסעים למצרים, היא עוצרת לרגע כדי לתת כבוד מיוחד לרחל. היא קוראת לה בתואר אֵשֶׁת יַעֲקֹב. הרי ליעקב היו נשים נוספות, אז למה דווקא רחל קיבלה את התואר הזה? הסיבה היא שרחל הייתה העיקר של הבית. היא הייתה האישה שיעקב התכוון להתחתן איתה מההתחלה, ואותה הוא אהב יותר מכולן.
אולי תשאלו, אם היא הייתה כל כך חשובה, למה היא לא מופיעה ראשונה ברשימה אלא רק אחרי לאה וזלפה? התשובה קשורה למספרים. התורה סידרה את המשפחות בדיוק לפי הגודל שלהן, מהמשפחה הכי גדולה ועד להכי קטנה. למשפחה של זלפה היו שש עשרה נפשות, ולמשפחה של רחל היו ארבע עשרה, ולכן היא נכתבה אחריה.
גם הבנים שלה, יוֹסֵף וּבִנְיָמִן, זוכים ליחס מיוחד כי הם נחשבו לילדים מצוינים ומיוחדים מאוד מבין כל האחים. ואפילו שיוֹסֵף בכלל לא נסע עכשיו למצרים עם כולם כי הוא הרי כבר גר שם ממזמן, השם שלו נכתב יחד איתם. זה בא ללמד אותנו שהוא נספר יחד עם כולם, והוא תמיד נשאר חלק בלתי נפרד מהמשפחה.