קרה לכם פעם שהייתם צריכים לעבור למקום חדש וקצת חששתם? תארו לעצמכם איך יעקב הרגיש כשהוא היה צריך לעזוב את ארץ ישראל ולעבור למצרים. יעקב היה מלא בדאגות. קודם כל, הוא זכר שה' אמר לאבא שלו, יצחק, שאסור לו לעזוב את הארץ. יעקב פחד שאולי הוא עושה משהו לא בסדר. לכן, ה' נגלה אליו, מזכיר לו שהוא אלוהי אביו, ומרגיע אותו שהתוכנית עכשיו השתנתה והמעבר למצרים הוא רצוי.
ה' אומר ליעקב אל תפחד מֵרְדָה מצרימה. המילה מֵרְדָה פירושה פשוט מלרדת, כלומר אל תפחד מהירידה למצרים. ממה בעצם יעקב כל כך פחד? הדבר שהכי הפחיד אותו היה המשפחה שלו. הוא דאג שאם הם יגורו במצרים, הילדים והנכדים שלו ילמדו מההתנהגות של המצרים וישכחו מי הם.
כדי להרגיע אותו, ה' אומר לו כִּי־לְגוֹי גָּדוֹל אֲשִׂימְךָ שָׁם. ה' מסביר ליעקב שדווקא שם, במצרים, המשפחה שלו תהפוך לעם גדול ומיוחד. איך זה יקרה? המצרים לא רצו להתחבר עם העברים או להיות בחברתם. בגלל הריחוק הזה, בני ישראל יישארו מלוכדים, ישמרו על הזהות שלהם ולא יתערבבו. בנוסף, ה' מבטיח ליעקב שהוא לא שולח אותו לבד, אלא יורד איתם למצרים ושומר עליהם מקרוב כדי שיישארו עם מיוחד.