יצא לכם פעם לשמוע מישהו אומר דברים לא יפים על חבר טוב שלכם? כשאתם רוצים לשתף את החבר במה שקרה, זה מרגיש קצת לא נעים לחזור על המילים הפוגעות, נכון? המלך חזקיהו נמצא במצב דומה. מלך אשור שלח שליחים שאמרו וכתבו דברים קשים מאוד נגד ה'. חזקיהו מתפלל ומבקש מה' לשים לב למה שקורה. הוא אומר הַטֵּה ה' אָזְנְךָ וּשְׁמָע, כלומר הוא מבקש מה' כביכול להתקרב ולהקשיב היטב. מיד אחר כך הוא מבקש פְּקַח, שפירושו פתח, את העיניים.
למה חזקיהו מבקש מה' גם לשמוע וגם לראות? כי האויבים פעלו בכמה שלבים. קודם כל, השליחים הראשונים צעקו את הדברים שלהם בעל פה, ולכן חזקיהו מבקש מה' לשמוע. אחר כך הם הביאו מכתבים, ולכן הוא מבקש וּרְאֵה את מה שכתוב בהם. בהמשך הגיעו שליחים נוספים אֲשֶׁר שָׁלַח מלך אשור כדי להסביר את הדברים, ולכן חזקיהו מבקש שוב לשמוע.
בסוף התפילה, חזקיהו מסביר שהאויב הגיע לְחָרֵף אֱלֹהִים חָי, כלומר להעליב את ה'. שימו לב שחזקיהו לא אומר להעליב 'אותך', אלא מדבר על ה' כאילו הוא מדבר על מישהו אחר. הוא עושה את זה מתוך כבוד עצום. בדיוק כמו שאנחנו לא נחזור על מילים פוגעות ישירות מול הפנים של חבר שלנו, כך חזקיהו בוחר לנסח את הדברים בעדינות כשהוא עומד בתפילה מול ה'.