יצא לכם פעם לדמיין איך נראית חזרה של נסיך לעיר הבירה שלו? בדרך כלל מצפים לראות תהלוכה גדולה, כלי נגינה והמון שמחה. אבל אצל אבשלום, החזרה לירושלים נראית אחרת לגמרי. אחרי המעשים הרעים שעשה, המלך דוד אומנם מסכים שהוא יחזור לעיר, אבל מציב לו תנאים נוקשים שמראים עד כמה הוא עדיין מרוחק ממנו.
המלך פוקד עליו יִסֹּב אל ביתו. המילה הזו אומרת שאבשלום צריך ללכת לבית שלו, אבל לא דרך הרחוב הראשי. אסור לו להיכנס לעיר בגאווה ובכבוד כמו נסיך. במקום זאת, הוא חייב ללכת בדרכים עוקפות, ולהיכנס לביתו דרך שבילים נסתרים ושקטים, כדי שלא יופיע מול כולם כאילו לא קרה כלום.
בנוסף, המלך קובע תנאי שני וקשה: וּפָנַי לֹא יִרְאֶה. דוד המלך מנתק את הקשר האישי ומודיע שהוא לא מוכן לראות את אבשלום בכלל. אבשלום אכן מקשיב להוראות, הולך בשקט לביתו, וחי שם בנפרד בלי לפגוש את המלך.