יצא לכם פעם לראות כמה סבא וסבתא מתרגשים ושמחים לפגוש את הנכדים שלהם? בדרך כלל סבא אוהב מאוד את נכדיו ורוצה להיות איתם. לאבשלום נולדו ילדים, אבל המלך דוד, שהיה הסבא שלהם, סירב לפגוש אותם ואת אבשלום. זה מראה לנו עד כמה הריחוק בין דוד לאבשלום היה גדול וקשה.
לאבשלום נולדו שְׁלוֹשָׁה בָנִים, אך למרבה הצער קרה דבר עצוב וכולם מתו באותה התקופה. בגלל שלא נשאר לו בן שימשיך את שמו, אבשלום פחד שישכחו אותו לגמרי. החשש הזה הוא שגרם לו בהמשך לבנות לעצמו מצבת זיכרון, ואפילו למרוד ולנסות לקחת את המלוכה, רק כדי שיישאר לו זכר בעולם.
בנוסף לבנים, נולדה לו גם וּבַת אַחַת וּשְׁמָהּ תָּמָר. אבשלום בחר לקרוא לה על שם אחותו, והבחירה בשם הזה מלמדת אותנו על הקשר העמוק והמיוחד שהיה ביניהם. הבת הזו גדלה והייתה אִשָּׁה יְפַת מַרְאֶה, כלומר אישה שניחנה ביופי רב.