תארו לעצמכם שאתם צריכים לבקש טובה ענקית וחשובה מאדם בעל כוח רב, כמו מלך. איך הייתם ניגשים אליו? האישה החכמה מתקוע מגיעה אל דוד המלך עם תוכנית מחושבת היטב. היא צריכה לבקש ממנו בקשה מיוחדת שרק למלך יש סמכות לאשר. כשהיא נכנסת אליו, היא קודם כל מברכת את המלך בנימוס, ורק לאחר מכן פונה לבקשה האמיתית שלה. לכן המילה וַתֹּאמֶר נכתבה פעמיים, כדי להראות לנו שהיו כאן שני שלבים שונים של דיבור.
כדי להראות למלך עד כמה היא מבוהלת ועצובה, היא מיד וַתִּפֹּל עַל אַפֶּיהָ אַרְצָה וַתִּשְׁתָּחוּ. אבל הייתה לה גם מטרה חכמה כשהיא השתחוותה והסתירה את הפנים שלה. האישה נראתה בריאה וטובת מראה, והיא חששה שאם המלך יראה את פניה, יהיה לו קשה להאמין לסיפור העצוב שהיא באה לספר. לכן היא בחרה להסתיר אותם. מתוך התנוחה הזו היא זועקת הוֹשִׁעָה הַמֶּלֶךְ. היא פונה ישירות אל המלך ומבקשת את העזרה האישית שלו, כי היא מבינה שרק הוא יכול לחלץ אותה מהצרה הגדולה אליה נקלעה.