קרה לכם פעם שהלכתם בחושך עם קבוצה גדולה של אנשים ודאגתם שמישהו ילך לאיבוד? דוד ואנשיו היו צריכים לברוח מהר בלילה ולחצות את נהר הירדן כדי להגיע למקום בטוח. הם עשו זאת כדי להשתמש בנהר כמחסום טבעי שיעכב את הצבא של אבשלום, ובצד השני גם חיכו להם אנשים מהאזור שעזרו להם.
לחצות נהר בחושך עם המון אנשים זו משימה קשה, אבל המילה נעדר פירושה חסר, והביטוי עד אור הבוקר עד אחד לא נעדר בא ללמד אותנו על ההצלחה המלאה של המבצע. כשהאיר השחר, התברר שאפילו אדם אחד מכל הקבוצה הגדולה לא היה חסר, וכולם הספיקו לעבור את הירדן בשלום.