כשחבר פוגע בכם בצורה קשה, איך אתם מגיבים? יש כאלה שצועקים, יש כאלה שבוכים, ויש כאלה שפשוט שותקים. אחרי שאמנון פגע באחותו תמר, אחיה אבשלום כעס עליו מאוד. השנאה שלו הייתה כל כך גדולה, שהוא בחר לשתוק לחלוטין. הוא התנתק מאמנון ולא אמר לו שום דבר, לְמֵרָע וְעַד טוֹב. כלומר, הוא לא דיבר איתו בכלל, לא על דברים רעים ולא על דברים טובים.
השתיקה הזו לא הייתה מקרית. אבשלום תכנן להחזיר לאמנון על מה שעשה, והוא שמר את הכעס עמוק בלב והמתין להזדמנות מתאימה. הוא ידע שאם הוא לא יגיד מילה, אמנון יחשוב שהכול בסדר, ירגיש רגוע ושאנן, ואפילו ישכח מהמקרה. כך אמנון לא יחשוד בכלום. מתוך ההתנהגות של אבשלום אפשר ללמוד משהו חשוב על מריבות, אילו אבשלום היה ניגש לאמנון, כועס עליו ואומר לו דברים קשים, אולי בסוף הם היו מצליחים להשלים ולסיים בטוב. עצם הדיבור על הפגיעה יכול לפעמים לנקות את הלב. אבל בגלל שאבשלום סירב לדבר, הכעס והשנאה רק התקבעו ונשארו בתוכו.