קרה לכם פעם שהזמנתם אדם חשוב לאירוע שלכם, וכשהוא לא יכול היה להגיע, ביקשתם שלפחות ישלח נציג אחר במקומו? זה בדיוק מה שעשה אבשלום. אחרי שדוד המלך סירב להשתתף בחגיגה שלו, אבשלום ניצל את ההזדמנות וביקש בקשה אחרת, שנשמעה תמימה ומנומסת מאוד. הוא אמר למלך וָלֹא, כלומר, אם אתה לא יכול או לא רוצה לבוא, אנא שלח איתנו לפחות את אמנון.
למה אבשלום ביקש דווקא את אמנון? הרי הוא הזמין ממילא את כל בני המלך! הסיבה היא שאמנון היה הבן הבכור, זה שאמור להיות המלך הבא אחרי דוד. אבשלום הראה שהוא נעלב מזה שדוד לא מגיע, ודרש שלפחות הבן הבכור יגיע כדי לייצג את המלוכה באירוע.
אבל דוד המלך לא מיהר להסכים. הוא שאל את אבשלום לָמָּה יֵלֵךְ עִמָּךְ. דוד בעצם לא רצה שאמנון יצטרף. כלפי חוץ, הוא טען בפני אבשלום שזה סתם יכביד עליו ויהיה לו קשה לארח אדם חשוב כל כך כמו יורש העצר. אבל מתחת לפני השטח, דוד הרגיש ממש לא בנוח עם הבקשה הזו. הוא ידע היטב שהיחסים בין שני האחים מתוחים ושהם לא מסתדרים, ולכן הוא דאג מאוד מהרעיון שאמנון ילך אל החגיגה.