תארו לעצמכם שאתם נמצאים במצב ממש מפחיד, ומנסים בכל הכוח לשכנע מישהו לעצור ולא לעשות מעשה רע. באיזה מילים הייתם משתמשים? תמר נמצאת במצוקה גדולה מאוד ומנסה לדבר אל ההיגיון של אמנון כדי שלא יפגע בה. קודם כל, היא מסבירה לו כמה המעשה הזה יפגע בה ושואלת וַאֲנִי אָנָה אוֹלִיךְ אֶת חֶרְפָּתִי. המילה אָנָה פירושה לאן. תמר בעצם אומרת: לאן אקח ואסתיר את הבושה הגדולה שלי? הרי גם אם תכריח אותי, הבושה תישאר איתי לתמיד ולא אוכל להסתיר אותה מאנשים.
אחר כך, היא מנסה לגרום לו לחשוב על הכבוד שלו עצמו ומזהירה אותו: וְאַתָּה תִּהְיֶה כְּאַחַד הַנְּבָלִים בְּיִשְׂרָאֵל. המילה הַנְּבָלִים מתארת אנשים שפלים שעושים מעשים רעים. היא מנסה להסביר לו שאם הוא יפגע בה, כולם יזכרו אותו כאדם רע וחסר כבוד.
לבסוף, כשתמר רואה שאמנון לא מקשיב ולא מבחין בין טוב לרע, היא מנסה למצוא דרך להינצל באותו הרגע. היא אומרת לו: וְעַתָּה דַּבֶּר נָא אֶל הַמֶּלֶךְ כִּי לֹא יִמְנָעֵנִי מִמֶּךָּ. היא מציעה לו ללכת לדבר עם דוד המלך כדי שיסכים שהם יתחתנו. תמר לא באמת התכוונה לזה, אלא פשוט השתמשה בזה בתור תכסיס חכם. היא קיוותה שאם הוא יחשוב שיש דרך אחרת, הוא יעצור מיד, וכך היא תצליח להרוויח קצת זמן ולברוח ממנו.